Life MANAGER på plejehjem

Aabenraa Kommune har i samarbejde med en lokal innovativ virksomhed udviklet et digitalt kommunikationsværkstøj til brug mellem medarbejdere, beboer og pårørende og indeholder kalender, kontaktmodul, madplansmodul, videomodul, opslagstavle og album til borgere på kommunens plejecentre.

    Løsningen understøtter den fælles kerneopgave i forhold til fællesskabelse og sigter mod at familie, beboere og medarbejdere opnår en øget indsigt i plejehjemmets dagligdag og aktiviteter til gavn for beboeren.

    Derudover er Life-Manager et arbejdsredskab for medarbejderne dels til kontakt til pårørende om dagligdagsting, og med adgang via kommunikationsplatformen, til omsorgssystem (Nexus). Der er udviklet en integration til Abena A/S til bestilling af hygiejneprodukter, som testes på et plejehjem i august 18.

    Løsningen er videreudviklet til Socialpsykiatrien og er implementeret på alle kommunens plejehjem i 2018.

    Beboere på plejehjem kan via en tablet holde en tættere kontakt til deres familier og derved understøtte familiernes og andre pårørendes involvering i beboerens dagligdag. Beboeren oplever et øget nærvær med familien og indflydelse på eget liv.

    Sidst opdateret 13.09.2018

    Del denne side med verden eller bare en ven på Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn eller mail.

    Fandt du siden nyttig?

    Aabenraa Kommune Skelbækvej 2 6200 Aabenraa tlf: 7376 7289 akpa@aabenraa.dk